Fortabt bagage
United Airlines får ikke mange rosende ord fra os. En kundeservice, der er fuldstændig umulig at få fat i. Et elektronisk bagagesystem, der ikke opdateres og total mangel på kommunikation har givet os mange frustrationer. Nu har vi opgivet at få bagagen før vi begiver os væk fra Vancouver og op i bjergene.
Vi ankom tæt på midnat i Vancouver lufthavn og godt trætte
håbede vi på hurtigt at kunne komme videre til hotellet. Anders fik hurtigt
spottet en del af bagagen, men Mette og Jakob måtte kigge forgæves efter
familien Harders bagage. Den blev meldt savnet og personalet fra United
Airlines lovede, at den ville blive bragt til hotellet indenfor 24 timer. Det
var første og sidste gang vi var optimistiske omkring vores dialog med United
Airlines.
Næste dag drog vi på hvalsafari og glædede os til at komme
hjem til hotellet og vores bagage. Jakob tjekkede løbende status hos United
Airlines, men med forskellige meldinger på hjemmeside og i deres telefonsystem,
gjorde det kun forvirringen større. Bagage så vi ikke noget til.
Jakob var ved at gå ud af sit gode skind over United
Airlines, der kun kan kontaktes på et telefonnummer, hvor det trods timers
ventetid og lovning på tilbagekald aldrig lykkes at komme igennem. I
desperation tog vi ud til lufthavnen, men det var heller ikke her muligt at
komme til at tale med en medarbejder fra flyselskabet. Vi opgav derfor bagagen
og efter vi havde hentet vores autocampere (RV – recreational vechicle) kørte
familien Harder i det nærmeste outlet, mens familien Madsen kørte nordpå mod
Whistler.
Det tog os tre timer at fylde garderoben op med tøj, sko,
jakker m.v. Og selv om vi kommer til at vaske ofte, så er vi nu klædt på til to
uger i bjergene. Så må vi afklare med United Airlines eller forsikringen
senere, hvordan det afregnes.
Anders fik sin niece til at slå op i United Airlines
bagagesystem. Og ad denne omvej fik vi for første gang bekræftet nyt om vores
bagage, selv om vi stadig intet har hørt fra United Airlines. Bagagen var
ankommet til Vancouver allerede den efterfølgende aften, men selv om Jakob kan
se i flyselskabets system, at vores hoteladresse er angivet som leveringssted, er
der intet sket. Hvor bagagen befinder sig, når vi returnerer til Vancouver, er
vi spændte på.
[Opdateres senere. Men næppe med ros til United Airlines…]
Kommentarer
Send en kommentar